2015. január 21., szerda

Levi olvas

Nagyon korán elindult egy folyamat Levinél,h nagyon érdeklődött a betűk iránt. Erről már írtam több alkalommal is,mikor éppen egy fejlődési szakaszon ment át.
Úgy kezdődött,kb. két és fél, három éves korában,h a prospektusokat, újságokat lapozgatta, egyiket a másik után. Azután elkezdte kérdezgetni,h melyik betű milyen. Én persze mondogattam neki,és Ő megjegyezte. 
Később ezeket a betűket le is akarta írni,én megmutattam neki,és leírta. Az elején csak össze-vissza,mindenféle betűt írt egymás után,azokat,amiket már le tudott írni. Nem sok idő kellett hozzá,már minden betűt ismert.
A következő lépcsőfok az volt,h az újságokban, tv-ben felismert bizonyos szóképeket, azokat, amiket már látott korábban. Ilyen volt például a Budapest, időjárás, Sopron, reklám, Tesco stb.
Kis idő után már azzal próbálkozott,h a számára addig még ismeretlen szavak betűit összeolvassa. Az esti mese közben Ő nem a képeket nézte a könyvben,hanem a betűket. Aztán később észrevettem,h már követte a szemével a sorokat,tudta,h éppen hol tartok az olvasásban. Sőt,kijavított,ha eltévesztettem egy-egy betűt. :)
Tavaly nyárra,éppen mikor betöltötte az 5. évét,befejeződött nála az olvasás tanulási folyamata. Ismeretlen szöveget is folyékonyan olvas.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése